Bli medlem

Saxnäs Brukshundklubb är en klubb som är öppen för alla hundintresserade oavsett hundras och ålder. Vi är en lokalklubb som är ansluten till Svenska Brukshundklubben och vi tillhör Smålands distrikt. Som medlem får du tillgång till all verksamhet som anordnas inom Svenska Brukshundklubben, möjlighet att vidareutveckla dig och din hund eller bara träffas och ha trevligt.

Som medlem i Svenska Brukshundklubben får du ta del av hela Sveriges bästa kursutbud och du får delta på tävlingar, prov och utställningar. Under ditt medlemsår är du dessutom försäkrad om något skulle hända dig på våra aktiviteter. Dessutom får du väldigt fördelaktiga rabatter på din hundförsäkring via Agria. Svenska Brukshundklubben samarbetar också med en rad företag som erbjuder dig något alldeles extra för att du är medlem hos oss.

Medlemsavgift

I medlemsavgiften till Svenska Brukshundklubben ingår en förbundsavgift på f.nv. 400 kr och en klubbavgift på 150 kr, summa avgift för medlemsskap i Saxnäs blir således 550 kr. Båda avgifterna betalas samtidigt. Alla medlemskap är fullgoda och ger samma rättigheter. I den ingår bland annat 6 nummer av tidningen Brukshunden. Den lokala avgiften går till lokalklubben eller rasklubben. Avgiftens storlek varierar mellan klubbarna.

Ordinarie medlem

Ordinarie medlem betalar förbundsavgift och lokalavgift. Du kan vara ordinarie medlem i flera klubbar. Då betalar du bara en förbundsavgift, men lokal avgift till varje klubb du är medlem i.

Utlandsmedlemskap

Utlandsmedlem betalar förbundsavgiften på 470 kr per år plus lokal avgift. Förbundsavgiften är lite högre på grund av högre administrativa avgifter.

Familjemedlemskap

Familjemedlem betalar endast lokal avgift. Förutsättningen är att någon i din familj, samma hushåll (samma adress) redan är ordinarie medlem och att du blir medlem i samma klubb eller klubbar (i medlemskapet ingår inte tidningen brukshunden, den skickas endast till ordinarie medlem).

Ungdomsmedlemskap

Ungdomsmedlem är mellan 6-25 år. Gå med i Sveriges Hundungdom (SHU) och välj Svenska Brukshundklubben som specialklubb. Då får du två medlemskap för priset av ett. Läs mer på www.shu.se.